Wednesday 22 January 2014

Silk Creme Foundation by Laura Mercier




Today it's a review of a cult beauty product! Laura Mercier's Silk Creme Foundation ($43 at Sephora) is described as a medium to full coverage foundation that gives you a glowy look! Here are my thoughts after having almost finished the whole tube!


Aujourd'hui est une revue d'un produit très connu dans les blogs de beauté! Le fond de teint "Crème de soie" de Laura Mercier (43€ chez Senteur d'Ailleurs) est décrit comme donnant une couvrance de moyenne à élevée et créeant un effet bonne mine! Voici mes impressions du produit après avoir presque fini le produit!


Laura Mercier's Silk Creme foundation in the shade Rose Ivory






The positive:

- It has buildable coverage and creates a flawless skin appearance.
- It is creamy, so not so difficult to blend.
- It does not have SPF so perfect for nights out when you will be taking pictures of yourself!
- If you apply a bit of powder to set it, it can last the whole day looking amazing and does not make my skin shiny.

The negative:

- It is a bit thick for my liking so a bit more work to blend than the light foundations.
- The second lightest shade, rose ivory, is too pink and dark for me so I will probably try the Porcelain one.
- It does not have a perfume smell. I guess this could be positive for some of you but for me it's always nice to apply a foundation that has a nice scent.
- It can emphasize dry areas if you don't have a good moisturizer.

Overall:

I love this foundation for nights out or days where I need my make-up to last a long time (more than 12hs). The negative aspects of this product I have managed to control and therefore enjoy the foundation. If you are looking for a high coverage foundation this is it! I strogly recommend you give this a try whatever your skin type is!

Le positif:

- C'est une couvrance qui peut augmenter avec les couches et donner un effet zéro défaut à votre peau.
- Il est crémeux, donc pas très difficile à étaler.
- Il n'a pas de SPF donc parfait pour les nuits où vous sortez et vous allez prendre beaucoup de photos.
- Si vous appliquez un peu de poudre pour le fixer, il peut tenir toute la journée sans que la peau brille.

Le négatif:

- C'est un fond de teint un peu épais et moi je préfère les textures plus liquides.
- La deuxième couleur la plus claire reste trop foncée pour moi donc je vais devoir acheter Porcelain et voir si ça convient à ma couleur de peau.
- Il n'a pas de parfum et moi je préfère les fond de teint qui ont une belle odeur. 

Conclusion:

J'adore ce fond de teint pour les soirées ou les longues journées (plus de 12h avec fond de teint). Les aspects négatifs je peux maintenant les contrôler et donc arrive à apprécier encore plus le produit. Si vous cherchez un fond de teint qui ait une bonne couvrance celui-là est parfait! Je trouve que ce serait idéal pour tout type de peau!

No comments:

Post a Comment